Micul fabricant olandez cu tangenţe în aeronatică a dezvăluit la Geneva modelul Spyker B6 Venator Concept, un coupe aerodinamic cu motor central şi tracţiune spate ce se vrea un rival pe măsura noului Jaguar F-Type. Măsurând doar 4,34 metri în lungime, având o distanţă între punţi de 2,5 metri şi o greutate de doar 1.400 kg, B6 Venator urmează a cunoaşte producţia de serie la începutul lui 2014, preţul acestuia fiind în jurul a 100.000 de euro.
Capitolul tehnic al conceptului Spyker B6 Venator presupune un motor cu arhitectură V6 montat central, puterea livrată exclusiv punţii spate fiind de 375 CP. Prin comparaţie, V6-le de 3,0 litri montat sub capota Jaguar-ului F-Type descătuşează 340 CP. Cutia de viteze automată a modelului Spyker B6 Venator dispune de doar 6 rapoarte, în vreme ce F-Type apelează la o transmisie ZF în 8 trepte.
Fiecare panou al exoticei caroserii Spyker este fabricată din fibră de carbon înfăşurată în jurul unui şasiu cu structură din aluminiu, ceea ce conduce în final la o greutate la gol cu 200 kg sub rivalul F-Type.Aşadar, ajutat şi de o aerodinamică mai bună, performanţele în acceleraţie vor fi mai brutale comparativ cu prestigiosul model britanic readus la viaţă recent.
Vizual, gura ce se cască sub capota anterioară aminteşte de super bolizii Maserati, tridentul din poziţie centrală fiind înlocuit cu o baghetă verticală de metal strălucitor ce despică grila în două. În stângă, inscripţia Spyker scrisă cu litere de mână risipeşte orice urmă de posibilă confuzie.
Farurile în formă de lacrimă, asemănătoare cu cele de pe noul Dodge Viper SRT, au încastrate pe interior câte o bandă de LED-uri poziţionate însă spre exteriorul caroseriei. Stopurile 3D duble şi circulare, beneficiare aceleiaşi tehnologii integral LED, ies uşor din planul vertical al cozii. Designul acestora aminteşte de teribilii ani ’50-’60 în care întreaga indu