Mai mult de trei sferturi din consumatorii americani si canadieni si-au declarat, intr-un sondaj online, preferinta pentru serviciile bancare self-service, se arata intr-un studiu condus de BuzzBack Market Research pentru NCR Corporation.
Noua din zece respondenti sustin introducerea unei conexiuni intre telefoanele mobile, Internet si unitatile bancare self-service sau ATM, potrivit eMarketer.
Unitatile ATM, incluzand masinile bancare mutifunctionale cu acces la Internet, reprezinta o solutie atractiva pentru consumatorii care, de exemplu, isi reinnoiesc permisul de conducere sau se inregistreaza la aeroport, eliminand astfel timpul de asteptare la rand.
Acesta este doar unul din motivele pentru care producatorii de ATM-uri isi promoveaza cu success tehnologia self-service. Totusi, studiul precizeaza ca unele tranzactii se desfasoara mult mai eficient personal, mai ales pe segmentul bancar. Aproximativ trei sferturi din respondenti ar prefera sa vorbeasca personal cu agentii bancari pentru a primi consultatii in legatura cu investitii si asigurari, in timp ce 70% declara ca isi rezolva problemele ipotecare contactand personalul bancii respective.
“Lansarea si dezvoltarea unitatilor de self-service vor permite companiilor sa se focalizeze pe asistenta proprie acolo unde cand clientii considera util acest lucru”, a precizat Bill Nuti pentru NCR.
Bancile considera ca unele tranzactii se desfasoara mai eficient in cadrul filialelor bancare. Asa cum a relevat si studiul, consultanta in vanzari sau asigurari dezvolta un potential major de profit in unitatile bancare decat in documentele financiare si bilanturile printate dupa accesarea online banking-ului.
Totusi, bancile incurajeaza serviciile de online banking, ATM si phone banking din simplul motiv ca tranzactiile efectuate in unitatile bancare aduc costuri mai ridicate decat furniz