Meşteşugurile şi produsele tradiţionale din zonă sunt promovate la Ziua Pădurii Craiului, un eveniment anual. Proiectul aparţine Centrului pentru Arii Protejate şi Dezvoltare Durabilă Bihor, care doreşte să promoveze un turism responsabil.
Ţăranii din 20 de comune situate în zona Pădurii Craiului îşi promovează produsele tradiţionale şi meşteşugurile pe bani europeni. Zona, una dintre cele mai pitoreşti din judeţ, va avea un târg anual, la care fiecare comună va fi reprezentată cu câte un stand, unde oricine va putea degusta şi cumpăra produse făcute după reţete vechi, cu materie primă din gospodăriile ţăranilor. Comuna cu cel mai bun stand va merge la un târg anual organizat în Franţa, unde va promova atât zona, ca destinaţie turistică, precum şi produsele tradiţionale pe care le au.
Carte de vizită pentru judeţ
„Ne-am inspirat din parcurile occidentale, care organizează astfel de evenimente pe teritoriul lor. Vor fi sărbători cum au fost cele ţărăneşti, pe vremuri, scoase din categoria bâlciurilor, fără plasticuri şi cu o tentă tradiţională”, a explicat Viorel Lascu, managerul proiectului.
Totodată, în cadrul acestor târguri vor fi identificate câteva produse care vor fi propuse pentru a deveni marcă Transylvania Authentica. „Ne gândim la două produse şi o găzduire tradiţională. Produsele vor fi selectate în cadrul unui concurs”, a spus Lascu.
Reţetă originală pentru brand
Produse de marcă ar putea deveni vioara cu goarnă din Roşia, traistele de Roşia sau tesăturile de pomezeu. „Pentru a înregistra produse alimentare ca marcă, trebuie să te asiguri că acesta respectă o anumită reţetă. Încă nu putem face asta. În schimb, îi ajutăm pe ţăranii din zonă să realizeze ambalaje cu brand, pentru produsele lor tradiţionale, cum ar fi gemurile sau mezelurile de Meziad sau Remetea ori lactatele de Bratca, şi să încerc