Cotidienele nord-americane au reuşit în 2012 să-şi menţină veniturile la un nivel destul de bun, cu o scădere de numai 2%, graţie diversificării surselor de venit, arată un studiu publicat luni de asociaţia americană a presei scrise (NAA).
Veniturile ziarelor s-au cifrat la 38,6 miliarde de dolari în 2012, în scădere cu 2% faţă de 39,5 miliarde de dolari în 2011. Publicitatea a rămas principala sursă de venit, dar a continuat să scadă cu 6% pe an, însă sectorul a găsit alte surse de venit.
Veniturile din tiraj au crescut cu 5% până la 10,4 miliarde de dolari. Aceasta este prima creştere a veniturilor din tiraj după 2003.
Compoziţia generală a cifrei de afaceri a evoluat: tirajul reprezintă în prezent 27% din venituri, publicitatea online 11%, publicitatea imprimată 46%, noile surse de venituri (e-commerce şi consiliere) 8%, iar marketingul direct online 8%.
"Presa americană este în plină transformare", a declarat preşedintele NAA, Caroline Little. 'Ea lucrează în prezent la găsirea de noi mijloace pentru a satisface nevoile cititirilor şi ale întreprinderilor locale', a adăugat Little.
Acest raport vine într-un moment în care un număr din ce în ce mai mare de cotidiene se îndreaptă spre abonamentele online în încercarea de a face faţă scăderii vânzărilor de publicitate.
Sursa: Agerpres