Site-urile companiilor aeriene low-cost, dar şi ale celor de linie abundă zilnic de super-oferte. Barcelona, Madrid sau Nisa sunt doar câteva dintre destinaţiile unde un turist poate ajunge doar cu "50 de lei" sau cu "19,9" euro. Mai mult, reducerile de două cifre pentru unele oraşe din străinătate au devenit o constantă. Încercarea de a rezerva însă un bilet la aceste preţuri îl pune pe client în faţa unor alte tarife, complet diferite faţă de cele promovate. De unde vin diferenţele?
În urmă cu câteva zile erau promovate pe site-ul companiei aeriene Blue Air, controlată de omul de afaceri Nelu Iordache, bilete de avion la preţul "de la 19,9 euro" spre destinaţii ca Barcelona, Madrid, Larnaca, Nisa, Bruxelles, Londra şi altele cu plecare din Bucureşti.
ZF a simulat rezervarea unui bilet de avion pentru o călătorie dus-întors pe ruta Bucureşti-Barcelona pentru perioada 15-18 ianuarie a anului viitor. Preţul total afişat pe site-ul companiei a fost de circa 120 de euro pentru că doar biletul pentru zborul de întors costa 19,9 euro, aşa cum era promovat, în timp ce preţul celui mai ieftin bilet spre Barcelona era de 99,9 euro.
Practic, diferenţa de preţ între ceea ce promovează compania şi suma pe care o plăteşte la sfârşit un client este de circa şase ori. Raportând preţul unui singur drum, dus sau întors, la acelaşi preţ de 19,9 euro diferenţa este de cinci ori mai mare faţă de alternativa oferită de site-ul de rezervări al Blue Air.
Aceeaşi simulare a fost făcută şi pe site-ul de rezervări al companiei aeriene Wizz Air, care promovează bilete de avion de la 50 de lei (12 euro) spre Roma, cu plecare de pe aeroportul din Băneasa.
Cu rezervare făcută înainte cu o lună de perioada călătoriei, preţul afişat pentru biletele dus-întors pe ruta Bucureşti-Roma era de 208 lei (49 euro), având în vedere că biletul pentru cursa de dus era de