Mijlociul familiei Q de la Audi a beneficiat în acest an de o „recalibrare“ menită să îl facă mai atractiv în lupta cu rivalii din segmentul SUV-urilor premium. Noul Q5 nu mai este doar fratele mai mic al lui Q7.
Războiul dintre cei trei mari producători germani de vehicule premium este tot mai acerb și dă naștere unor bătălii punctuale al căror învingător depinde adesea doar de lansarea unui nou model sau de îmbunătățirile aduse unuia dintre combatanți.
Creșterea puternică a segmentului SUV-urilor premium, care, în ciuda crizei, s-a majorat anul trecut cu peste 10%, a împins toți concurenții să încerce cucerirea unei părți cât mai mari din clienți. Așa se facă că, celor patru cavaleri bavarezi de la BMW – X1, X3, X5 și X6 –, lideri autoritari ai clasei, li se opun tot mai des noi ba cei patru teutoni de la Mercedes-Benz – GLK, ML, GL și G -, ba cei trei fraţi de la Audi – Q3, Q5 şi Q7.
În primele nouă luni ale acestui an luptele duse pe piaţa românească s-au soldat cu victoria celor de la BMW, care au comercializat 941 de SUV-uri premium, în creștere cu 12% față de aceeași perioadă din anul trecut. Cele patru modele Mercedes-Benz din segment au atras 607 clienți, cu 38% mai mulți decât anul trecut. Dacă gama Q a celor de la Audi este deocamdată nevoită să se mulțumească cu poziția a treia, totalizând doar 524 de unități vândute, creșterea de 91% dezvăluie o potențială confruntare de la egal la egal în următoarele luni sau, cel mai târziu, anul viitor.
Modernism versus sportivitate și tradiție
Sosit mai târziu decât rivalii săi direcți în segment, marca Audi a fost nevoită să își găsească un drum aparte către clienți, astfel încât să nu se confrunte direct nici cu sportivitatea dovedită a celor de la BMW și nici cu tradiția și clasicismul celor de la Mercedes-Benz. Varianta aleasă pare să fi fost modernismul, dar asta fără să excludă câ