Ministrul Agriculturii, Valeriu Tabara, propune ca fiecare aliment produs in Romania sa aiba o eticheta care sa contina frunza din brandul turistic al Romaniei si spune ca mierea, fructele si carnea de ovine vor fi promovate extern prin campanii comune cu Italia, Grecia, Cipru, Tunisia si Bulgaria.
"Eu ma gandesc serios ca brandul acesta national sa vina si pe produsele agricole romanesti, mai ales ca l-a preluat si Lucian Bute. Eu cred ca acest brand, dincolo de dezbaterea care a fost si care a trecut in zona politica, de ce nu l-ai aduce si l-ai stiliza pe toate produsele care apartin Romaniei? Si pe produsele care se duc la export, dar si pe cele care se vand in tara", a declarat Valeriu Tabara agentiei Mediafax.
El a afirmat ca productia agro-alimentara autohtona este una de calitate si ca sunt "foarte multe semne de intrebare" privind importurile.
Potrivit ministrului, in cazul in care cumparatorul ar vedea frunza pe un produs, s-ar gandi: "Da, domnule, e produs romanesc, ma pot adresa cu multa siguranta".
In plus, postarea frunzei pe produs ar creste, in opinia lui Tabara, responsabilitatea firmei producatoare.
"Atunci cand pui o eticheta si un brand ferm pe un produs inseamna resposabilitatea celui care a facut si pune acea eticheta. Cred ca foarte multi au constiinta ca produsul lor e un produs bun. Eu voi sustine, ca ministru, o astfel de initiativa. Va dati seama ca i-as obliga, dar nu pot", a adaugat Tabara.
Ministrul Dezvoltarii Regionale si Turismului, Elena Udrea, declara intr-un interviu acordat Mediafax la inceputul lunii august ca orice firma care vrea sa foloseasca elementele vizuale ale brandului poate sa faca acest lucru, dar in anumite conditii.
"Pana acum, foarte multi agenti economici s-au aratat interesati de acest lucru si in foarte scurt timp veti vedea logoul pe et