Retailerul de mobilier si decoratiuni interioare IKEA, care opereaza pe piata locala un singur magazin in complexul Baneasa din Capitala, a realizat in intervalul septembrie 2007 - august 2008 vanzari de 99,4 mil. euro, mobila reprezentand 60% din aceasta valoare. Rezultatele sunt cu 24% peste estimarile initiale.
"La finalul anului 2009 speram sa depasim 110 milioane de euro in vanzari", a spus Cornel Oprisan, retail manager al IKEA Romania, ceea ce inseamna un avans de doar 10% fata de anul fiscal precedent. In retail activitatea suedezilor a demarat in luna martie a anului trecut, printr-o investitie de 25 mil. euro intr-un magazin de 26.000 de metri patrati situat in zona comerciala Baneasa. Potrivit datelor existente pe site-ul Minis-terului de Finante, in perioada de noua luni care s-a incheiat in decembrie, IKEA a avut in Romania un profit de 15,2 mil. lei (4,6 mil. euro), la o cifra de afaceri de 195,8 mil. lei (58,7 mil. euro). In intervalul septembrie 2007 - august 2008 (anul financiar al IKEA care corespunde perioadei de valabilitate a unui catalog), pe segmentul de mobilier, produsele cu cele mai mari vanzari au fost combinatiile de dulapuri Pax (19.700 de unitati), sistemele modulare de biblioteca Billy (15.600 de unitati), corpurile de bucatarie Faktum (13.600 de bucati), in timp ce dintre decoratiuni vanzari ridicate au bifat becurile Sparsam (230.000 unitati), pernele si pilotele Mysa si Gosa (180.000 de unitati), dar si produsele din gama IKEA 365 plus (tigai, oale, borcane, ustensile de bucatarie - 76.560 de bucati). La veniturile IKEA din exercitiul financiar 2007-2008 au contribuit si vanzarile generate de restaurant. In acest interval, IKEA a vandut 2,5 mil. de bucati de chif-telute suedeze, 1,2 milioane de hotdog si peste 227.000 de portii de prajiturele Almondy. Pe piata locala, magazinul din Baneasa este o franciza detinuta de