“Anul trecut in Romania vremea a fost foarte buna, cu ploi putine si temperature ridicate. Anul acesta vremea a impactat serios vanzarile de inghetata. In Franta ne oprim din mancat inghetata la 30 de grade, in Romania am descoperit ca este invers. Un alt factor a fost numarul nasterilor in scadere in Romania care a influentat divizia de nutritie pentru copii. In plus, numarul chioscurilor se reduce in favoarea retailului modern, ceea ce impacteaza si produsele de impuls, precum specialitatile de cafea”, subliniaza Herve de Froment cateva dintre tendintele pe care le-a observat in piata romaneasca de la preluarea conducereii Nestle in acest an.
Dupa zece ani de la ultima sa vizita in Romania, de Froment sustine ca lucrurile au evoluat foarte mult.
“Ultima oara am fost in Romania in anul 2002. Atunci am venit pentru a vedea primul magazin modern din Romania, inaugurarea METRO Cash&Carry, apoi am revenit pentru deschiderea primului magazin Auchan. Drumul de la Otopeni pana in oras s-a schimbat enorm, de la un drum cu 2 benzi cum era inainte acum este animatie, lucrurile se misca. Orasul este cu totul diferit. Un singur lucru nu s-a schimbat: romanii au ramas la fel de educati si primitori”, spune CEO-ul Nestle Romania.
Acesta sustine ca odata cu recesiunea ratele de crestere ale afacerilor au inceput sa scada, dupa ce la inceputul anilor 2000 toti jucatorii experimentau cresteri de doua cifre.
“Lucrurile s-au schimbat intre timp si trebuie sa ne adaptam. Daca anul acesta vom ramane la acelasi nivel cu 2012, si acesta este obiectivul nostru, vom fi multumiti. In ceea ce priveste profitul, vom ramane in zona pozitiva”, precizeaza de Froment.
Nestle Romania a raportat pentru primul semestru al anului o cifra de afaceri de 352 mil. lei si un profit de 3,5 mil. lei. Anul trecut compania a afisat afaceri de 718 mil. lei, fiind si primul an pe pr