Groupama, a patra companie din piaţa asigurărilor, a subscris în primele şase luni prime brute de 84 mil. euro, în scădere cu 12% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, din cauza vânzărilor slabe de poliţe auto.
Afacerile asigurătorului s-au deteriorat mai rapid decât în primul semestru din 2010, când veniturile din prime scăzuseră cu 9%. În schimb, compania a reuşit să treacă pe profit după doi ani de pierderi.
"Subscrierile din asigurări generale au coborât cu 13% în această perioadă din cauza declinului înregistrat de vânzările de poliţe auto (-23,6%) pe o piaţă extrem de competitivă", scrie grupul francez în raportul semestrial. Francezii au intrat pe piaţă în 2007, când au cumpărat cu 100 mil. euro compania BT Asigurări, iar în primăvara lui 2008 au preluat şi Asiban în cadrul unei tranzacţii record de 350 mil. euro. Brandul francezilor este însă pe piaţă de numai doi ani, cele două companii achiziţionate fuzionând de-abia în 2009 sub numele Groupama.
Compania se află încă în perioada de investiţii, francezii înregistrând în ultimii doi ani pierderi din operaţiunile din România. Rezultatul negativ s-a ridicat la 50 mil. lei (circa 12 mil. euro) în 2010.
În primele şase luni din 2011 compania locală a avut însă o contribuţie pozitivă de
1 mil. euro la profitul net al grupului după ce în perioada corespunzătoare din 2010 se înregistrase o contribuţie negativă de 4 mil. euro. Asigurătorul a reuşit să-şi îmbunătăţească indicatorul de profit în condiţiile în care rata combinată (care arată raportul dintre cheltuielile cu despăgubirile plus cele operaţionale şi veniturile din poliţe) a scăzut de la 110% anul trecut la circa 105% în primele şase luni din 2011.
Francezii mai notează în raport o evoluţie pozitivă a vânzărilor de poliţe de asigurare a locuinţelor, creşterea faţă de perioada ianuarie-iunie 2010 fiind de