Proba de matematică, susținută, ieri, în cadrul examenului de Evaluare Națională, nu a mai fost „cuiul”, ca de obicei. La prima vedere, până și părinților li s-a părut că subiectele se puteau face ușor, deși unii nu mai puseseră mâna pe o culegere din liceu. Așa cum era de așteptat, ecuațiile și geometria au ridicat ceva mai multe probleme.
1 /.
Cei mai „vrednici” elevi au avut nevoie doar de jumătate din timpul de examen, dar asta nu le garantează automat și o notă mare. La Școala nr. 160 din cartierul bucureștean Militari, primii doi elevi „rup” poarta puțin după ora 10.00. Imediat sunt luați în primire de părinții care îi așteptau cu sufletul la gură.
O mamă care se dă cunoscătoare în ale matematicii conspectează subiectele și începe să le rezolve cu voce tare. „Sunt nu ușoare, ci foarte ușoare. Sunt parfum, față de cele de anul trecut”, repetă obsesiv.
Primul subiect este pentru „începători”, niște socoteli simple fiind tot ce aveau elevii de făcut. Rezolvarea lui garantează nota 4, cu punctul din oficiu. La subiectul al II-lea, doar ultimul subpunct, o ecuație mai complexă, le-a pus probleme câtorva elevi, care spun l-au lăsat nerezolvat.
Restul cerințelor au constat în niște funcții și o problemă simpatică de aritmetică: "Ana şi Bogdan au împreună şapte mere, Ana şi Călin au împreună opt mere. Câte mere are Ana, ştiind că toţi trei au împreună 12 mere?".
„Trebuie să pui bătuta pe el!”
Subiectul al treilea era exclusiv de geometrie. „Doar un subpunct am făcut la ăsta”, recunoaște timid Alexandru. „De ce să mai fi stat, ce să mai fac”, se răstește la telefon un alt coleg care e certat pesemne de părinți. Nu numai în privința dificultății subiectelor, părerile elevilor sunt împărțite, ci și a posibilităților de copiere.
Dacă unii sunt convinși că nu s-a dat drumul la camere, alții spun că n-au putut să miște în front. „Nic