Locul lui Gabriel Sandu, antreprenorul care a fondat in urma cu zece ani compania, a fost luat de Adrian Florea, unul dintre cei mai cunoscuti manageri de pe piata telecom.
Vodafone, numarul doi pe piata locala telecom, a schimbat directorul general al retailerului GSM Proton, companie achizitionata in urma cu un an, numindu-l in functie pe Adrian Florea, care ocupa de un an si jumatate functia de director de marketing la directia clienti persoane fizice.
"Noul director general va prelua toate responsabilitatile operationale si are mandatul sa asigure cresterea profilului si profitabilitatii Proton ca dealer si ca distribuitor", a scris Karsten Wildberger, presedintele Consiliului de Administratie al Proton, intr-un mail transmis angajatilor retailerului. Wildberger, directorul comercial pe segmentul consumer al Vodafone, este numarul doi in structura de management a operatorului dupa directorul executiv Liliana Solomon.
Preia un business care scade
Adrian Florea, unul dintre cei mai cunoscuti manageri de pe piata locala telecom, a mai lucrat anterior pentru Cosmote, Zapp, Motorola si Orange. Inainte de a pleca la Vodafone el a fost Director consumer marketing la Cosmote.
El va prelua un business care se afla in declin, la fel ca intreaga piata de retail GSM, pe fondul recesiunii. Reteaua Proton a atins un rulaj de 40 mil. euro in 2007 si are in prezent o retea de 73 de magazine, egala cu cea din momentul preluarii de catre Vodafone.
Proton a fost infiintata in urma cu zece ani de antreprenorul Gabriel Sandu, 34 de ani, si avea la finele anului 2007 201 angajati. Vodafone a cumparat 66% din Proton in martie 2008 intr-un moment in care retailerul era partener al Orange, cel mai mare operator de telefonie mobila de pe piata.
Vodafone si-a extins puternic reteaua retail, organic si prin achizitii, dupa ce in 2006 prin