Primăria caută un nou administrator pentru întreţinerea celor 20 de hectare cu locuri de veci, din Bartolomeu
Deoarece contractul încheiat cu RIAL pentru administrarea Cimitirului Municipal expiră la finele acestui an, edilii braşoveni au aprobat un caiet de sarcini privind delegarea de gestiune prin concesionare a serviciilor şi activităţilor necesare exploatării şi întreţinerii obiectivului. RIAL se ocupă de administrarea Cimitirului Municipal din 2008, până atunci acesta fiind concesionat unei firme private, care însă, nu şi-a dat foarte mult interesul pentru îngrijirea obiectivului, care rămăsese şi fără gard pe unele porţiuni, iar sistemul de pază era deficitar, astfel că se ajunsese să se fure ca în codru atât florile şi coroanele de pe morminte, cât şi componentele de fier de la cavouri.
Tarifele rămân cele stabilite de CL
Acum, edilii vor să concesioneze exploatarea cimitirului pe o perioadă de zece ani. „Conform Ordonanţei de Guvern nr. 34, privind achiziţiile publice, procedura acceptată pentru administrarea cimitirului este prin concesionare. Atât în caietul de sarcini, cât şi în instrucţiunile pentru participanţii la concesiune vom include toate acele elemente care să ne garanteze că administrarea cimitirului se va desfăşura în cele mai bune condiţii, iar deţinătorii de locuri de veci vor beneficia de serviciile optime”, a explicat Sorin Toarcea, purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov. Potrivit caietului de sarcini, administratorul nu va avea competenţe în ceea ce priveşte stabilirea tarifelor, acestea urmând a rămâne cele stabilite de Consiliul Local.
Experienţa în domeniu, necesară
Firmele interesate de exploatarea şi întreţinerea cimitirului trebuie să facă dovada că au o experienţă similară în domeniu, de minimum trei ani, dar şi să dispună de personalul necesar efectuării serviciilor. În primul rând, societ