Aeroportul International Iasi• Consilierii judeteni au decis ieri sa aprobe varianta concesionarii Aeroportului International Iasi • Alesii au renuntat, in schimb, la accesarea fondurilor europene • Concesionarea prevede construirea unei piste de 3.000 metri, a unui terminal si a unei parcari pentru cateva avioane • Licitatia privind concesiunea va avea loc, cel mai probabil, in luna februarie • Intre timp, au fost alocate 2 milioane euro pentru reabilitarea actualei piste
Dupa luni in care s-au invartit in jurul cozii, alesii judetului au reusit ieri sa ia o decizie in privinta modernizarii Aeroportului International Iasi. Aerogara va fi data in concesiune, licitatia urmand sa aiba loc in luna februarie. Varianta a fost aprobata ieri, in plenul CJ, cu unanimitate de voturi. Intrucat a fost luata aceasta hotarare, nu s-a mai discutat despre accesarea fondurilor europene. "Am fixat deja unele lucruri pentru modernizarea Aeroportului International Iasi. Unul dintre aceste aspecte vizeaza scoaterea la concesiune a aeroportului, in cadrul caruia se va realiza si o pista noua, moderna, de 3.000 metri lungime. Caietul de sarcini va fi realizat cat de curand si sper ca vom putea demara proiectul in cel mai scurt timp", a afirmat Constantin Simirad, presedintele CJ Iasi.
Ce prevede concesionarea?
Sefii judetului vor ca noul proiect de modernizare sa cuprinda construirea unei piste de 3.000 metri lungime, realizarea unui terminal de 11.000 metri patrati, o parcare pentru opt avioane, dar si o legatura cu vechea pista, care va fi transformata in cale de rulare pentru avioane. CJ va aloca 30.000 euro pentru demararea studiului de fundamentare privind concesionarea, de proiect urmand a se ocupa firmele Relians Corp, Itpana SA si Reliance Travel and Consulting. Cele trei societati au demarat un studiu de oportunitate la aeroport in urma c