Primul an de prezenţă integrală a lanţului de restaurante fast-food Burger King, o franciză pe piaţa locală controlată de compania Atlantic Restaurant System, permite o comparaţie cu competitorul său global McDonald's, venit cu 15 ani în urmă.
Burger King a avut încasări de 3 milioane de euro (12,7 mil. lei) în 2009, ceea ce înseamnă că fiecare din cele şase unităţi pe care compania a reuşit să le deschidă până la finalul anului trecut a avut în medie încasări anuale de 500.000 de euro, adică vânzări zilnice de 1.400 de euro.
Spre comparaţie, competitorul său direct McDonald's, care a ajuns la 60 de restaurante în 2009 şi afaceri totale de circa 100 de milioane de euro (419,1 mil. lei), a vândut în medie zilnic de 4.600 de euro într-o singură unitate, valoare de peste trei ori mai mare decât la Burger King.
Diferenţa poate fi pusă pe seama faptului că McDonald's, care a intrat la nivel local în urmă cu 15 ani, la parterul magazinului Unirea Shopping Center, şi-a concentrat afacerea pe restaurante de mari dimensiuni de tip drive-thru care atrag un număr mai mare de clienţi decât cele situate în malluri.
Burger King, interesat de locaţii stradale
Anul acesta, şi reprezentanţii Burger King, care au mai lansat două unităţi, una în Bucureşti Mall din Vitan şi una în Constanţa, au anunţat că vor schimba strategia de extindere, mizând doar pe spaţiile stradale pentru restaurante independente şi de tip drive, linie pe care au urmat-o şi competitorii McDonald's (peste 31 de restaurante drive-thru) şi KFC (un restaurant drive-thru).
"Criza financiară nu a ocolit nici domeniul nostru de activitate, consu matorul de fast-food trebuind să îşi împartă bugetul între cheltuielile zilnice absolut necesare şi ieşitul în oraş cu rol de relaxare. Previziunile noastre au luat în calcul aspectele socio-economice în care ne desfăşurăm activitatea ş