Imaginile postate pe reţelele de socializare spun mai mult despre o persoană decât informaţiile împărtăşite de aceasta, indiferent de cât de multe ar fi ele.
Chiar dacă încercăm să avem cât mai mulţi prieteni în lista de prieteni de pe Facebook şi să comunicăm cu ei, oamenii nu judecă o persoană după activitatea socială, ci după poza de profil. Aceasta este concluzia unui studiu realizat de Universitatea de Stat din Ohio (Statele Unite ale Americii).
Imaginile negative stârnesc interesul
Analiza s-a bazat pe vizualizarea mai multor profiluri de pe reţeaua de socializare şi notarea persoanei în cauză drept extrovertită sau introvertită. Cei 195 de studenţi participanţi la studiu au vizitat patru profiluri. În primul, şi imaginea şi descrierea dădeau impresia unei persoane deschise şi sociabile. Al doilea profil avea o poză cu un bărbat singur în parc şi textul „Sunt mai fericit în camera mea, cu o carte bună". Celelalte două cazuri erau un mix ale primelor variante.
Întrebarea la care au dorit să afle răspunsul cercetătorii a fost dacă fotografia contează mai mult pentru imaginea publică de pe internet. Potrivit profesorului Brandon Van Der Heide, cel care a condus studiul, imaginea a fost cea mai influentă. Astfel, dacă utilizatorul era într-o ipostază fericită, textul conta extrem de puţin şi aproape că nu era băgat în seamă. Însă, dacă utilizatorul părea că este introvertit, studenţii participanţi la studiu se uitau şi la cuvintele de prezentare. În caz că acestea sugerau fericire, respondenţii erau mai reticenţi în a pune o etichetă definitivă.
Potrivit studiului, rezultatele se pot extrapola şi la celelate site-uri de socializare, inclusiv la platformele de servicii matrimoniale online. Van Der Heide spune că şi dorinţa de a socializa şi orientările politice sunt foarte importante în clasificarea rapidă a unei persoane pe intern