Traficul pe Canal Dunare-Marea Neagra a fost blocat, vineri, dupa ce un impingator s-a defectat din cauza gerului, iar alte doua convoaie din spatele acestuia a trebuit sa astepte remedierea defectiunii, navigatia pe canal desfasurandu-se in aceste zile pe un senal cu o latime de circa 20 de metri. Din cauza gerului, Canalul Dunare - Marea Neagra a inghetat pe o latime de doua treimi, reducand senalul navigabil la putin mai mult de 20 de metri. "Convoaiele de barje pot circula doar pe mijlocul Canalului Dunare - Marea Neagra, pe un senal navigabil cu o latime de 23 - 24 de metri, restul din latimea medie, de 90 de metri, cat are canalul, fiind sub gheata", a spus reprezentantul pentru relatii cu presa al CN "Administratia Canalelor Navigabile" SA, Anca Tudorascu. Astfel, pe canal se poate circula doar in sir indian, astfel ca daca un convoi are probleme blocheaza un sens de mers. "O astfel de situatie s-a si petrecut vineri dimineata, cand impingatorul Sidex 2, cu patru unitati, a ramas blocat la kilometrul 35 din cauza ca sistemul de racire a inghetat. Din acest motiv alte doua convoaie au trebuit sa opreasca in spatele sau, traficul fiind reluat dupa aproximativ o ora", a spus Anca Tudorascu. De asemenea, navigatia pe Canalul Poarta Alba - Midia Navodari este oprita din cauza ca s-a format un pod de gheata. La ora transmiterii acestei stiri, toate porturile constantene sunt deschise, atat cele maritime, cat si cele fluviale, iar circulatia rutiera in judetul Constanta se desfasoara cu dificultate, dar nu exista drumuri nationale inchise. In schimb, portiuni de pe mai multe drumuri judetene sunt inchise din cauza viscolului, actionandu-se pentru deblocarea lor. In ceea ce priveste traficul feroviar, au fost anulate sapte trenuri Regio, pe relatiile Medgidia - Negru Voda, Constanta - Mangalia, Medgidia - Tulcea si Ciulnita - Calarasi. De asemenea, trenurile IR 581 si