HUNEDOARA. Localitatea Plosca are o problemă fără "leac": de doi ani, zeci de abonaţi Romtelecom rămân periodic fără telefon şi conexiune la net. Sursa: REMUS SUCIU
Locuitorii satului Plosca se plâng că în ultimii doi ani au rămas de vreo 10-15 ori fără cablu de telefon şi internet. Ultimul furt s-a petrecut în luna aceasta, iar până ca situaţia să se remedieze a trecut o săptămână. Şi de data aceasta, compania de telefonie a preferat să schimbe cablul de pe stâlpii liniei care coboară dinspre satul Cinciş, în Plosca, motivând că "îngroparea" liniei ar costa prea mult, de ordinul zecilor de mii de euro.
"Am stat şi două luni fără net şi telefon"
"Acum a fost cum a fost, c-am stat doar o săptămână fără telefon fix şi fără internet, dar vara trecută am stat aşa vreo două luni. Noi le tot spunem celor de la Romtelecom să găsească altă soluţie tehnică, dar nu o fac şi nu înţelegem de ce", afirmă un client păgubit, Nicolae Cârstea.
O altă localnică, Claudia Cucuian, spune că deconectarea de la reţeaua de telecomunicaţii provocată de furtul cablurilor de telefonie a devenit un lucru neplăcut de obişnuit în Plosca.
"Ne mai descurcăm cu telefoanele mobile, pentru urgenţe, dar nepoata şi fiica mea au nevoie de internet pentru şcoală, respectiv pentru serviciu. Se creează o stare de disconfort, dar ce putem noi face decât să anunţăm incidentul? Nu înţeleg de ce nu sunt prinşi şi închişi cei care tot fac asta", adaugă femeia.
"Ne-am oferit să facem şanţul pentru îngroparea liniei"
Satul Plosca aparţine de comuna Teliuc, iar primarul acesteia, Daniel Pupeză, spune şi el că încă nu a reuşit să convingă instituţiile abilitate să adopte soluţia care ar rezolva definitiv problema.
"Până prin 2009, aveam cam un furt pe an, de pe linia telefonică ce duce din Cinciş, prin pădure, spre Plosca şi