Motorul de cautare Bing al Microsoft, proiect in care compania “pompeaza” milioane de dolari anual, si-a crescut cota de piata la 14,1% in luna iulie, de la 11% in iunie 2010, in SUA, conform companiei de cercetare comScore citata de Ibtimes.com.
Microsoft primeste trafic datorita aliantei de cautare cu Yahoo, care redirectioneaza cautarile de pe site-urile proprii catre Bing. Cota de piata a Yahoo a scazut de la 18,9% in iunie 2010 la 15,9% in iunie 2011.
Cresterea cotei de piata a Bing vine insa la costuri foarte mari pentru producatorul american de software. Veniturile unitatii de servicii online au crescut cu 15% de la an la an, pana la 2,53 mld. $ in ultimul an fiscal, insa pierderile diviziei au crescut la 2,56 mld. $, de la 2,34 mld. $ cu un an in urma.
Steve Ballmer, fost CEO al Microsoft, a admis cat de dificil este sa castigi in fata Google si a subliniat ca unicul mod de a castiga este de a schimba regulile jocului si a face lucrurile diferit de concurent.
“Pentru majoritatea oamenilor, Google este echivalentul cautarii online – o fac fara sa gandeasca nicio clipa, din reflex. Trebuie sa dezvoltam si noi clientilor nostri astfel de obiceiuri”, a declarat Brian MacDonald, din managementul motorului de cautare al gigantului software.
Cota de piata a Google a crescut cu 4,6 puncte procentuale pana la 65,5% in iulie, in SUA. Pe plan global distanta dintre Google si Bing este si mai mare – 83% in cazul Google si doar 3,76% in cazul Bing, in iulie 2011, conform Net Applications.