O parte dintre "tronsoanele experimentale" executate pe autostrada Nădlac-Arad (38,9 km) trebuie refăcute, pentru că pământul nu se tasează, riscând să pună în pericol viitoarea autostradă care s-ar putea surpa. În urmă cu două luni şantierul autostrăzii, care are ca termen de finalizare luna aprilie 2013, a fost vizitat de premierul Emil Boc şi ministrul Transporturilor, Anca Boagiu.
Reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) susţin însă că nu există "nici un motiv de îngrijorare", fără să precizeze care este lungimea totală a "tronsoanelor experimentale" care trebuie refăcute. În general, tronsoanele experimentale reprezintă fâşii de pâmânt cu o lungime de maximum 200 de metri pe care constructorii testează soluţiile tehnice de construcţie, potrivit explicaţiilor oferite gândul de reprezentanţi ai Companiei Naţionale de Autostrăzi.
Fără întârzieri şi costuri suplimentare
"Faptul că s-a constatat că o parte din tronsoanele experimentale sunt în curs de refacere nu constituie motiv de îngrijorare cu privire la respectarea termenului de execuţie, ci mai degrabă o asigurare asupra nivelului de calitate ce urmează a fi executat", se arată într-o precizare trimisă de CNADNR.
Nota de la Compania de Autostrăzi menţionează că execuţia de sectoare experimentale este o "procedură standard pentru toate contractele de lucrări şi nu implică extensii de timp sau costuri suplimentare".
Romstrade: Problema este la "vecinul" Alpine. Alpine: "Nu avem nicio problemă"
Deşi în precizarea trimisă de Compania de Autostrăzi, ca reacţie la informaţiile apărute în presa locală, se face referire la "lotul 1" al autostrăzii Nădlac-Arad, omul de afaceri Nelu Iordache, care controlează Romstrade, firma care execută lucrările pe lotul 1, neagă că ar avea probleme tehnice. El a explicat pentru gândul că, de fapt, pe