Şoferii nu mai au variante ocolitoare pentru că toate străzile sunt sparte şi pline de şanţuri acoperite cu pietriş.
Edilii din Botoşani încearcă de luni de zile să-i înduplece pe şefii din Guvern să aloce fonduri pentru plata TVA-ului către firmele care lucrează la schimbarea reţelelor de apă şi canalizare din municipiu. Oficialii consorţiului care a contractat lucrările ameninţă că le vor sista dacă nu-şi vor primi banii până la jumătatea lunii.
Şefii Consiliului Judeţean susţin că au trimis până acum 17 adrese la Ministerul Administraţiei şi la cel de Finanţe, fără rezultat însă. „Am reuşit să obţinem semnătura secretarului de stat, care mai trebuia să avizeze normele metodologice. Au rămas în discuţie observaţiile care s-au făcut la aceste norme pe parcursul procesului de avizare“, a declarat Mihai Ţâbuleac, preşedintele CJ Botoşani.
Şantiere pe 40 de străzi
Botoşănenii suferă chiar şi aşa de disconfortul produs de şantierele care s-au întins în tot oraşul. Din totalul de 64 de kilometri de conductă care trebuie înlocuită, asocierea dintre Hidroconstrucţia şi Elsaco Botoşani a înlocuit doar 60%, dar au deschis şantiere pe 40 de străzi.
„Trebuia făcut cu cap de la început. Ei au spart peste tot ca să prindă contractul şi noi avem de tras acum. Trebuiau să meargă treptat cu repararea conductei, nu să spargă şi apoi să aştepte“, s-a revoltat Ioan Marcel, un şofer botoşănean.
În ceea ce priveşte reţeaua de canalizare prinsă în proiect, conductele au fost schimbate pe o distanţă de doar cinci kilometri. „Termenul limită al lucrărilor este decembrie 2010, motiv pentru care, cel puţin teoretic, derularea contractului se poate încadra în timp“, este de părere Maricel Georgescu, directorul general al Apa Grup.
Până una-alta, lucrările de pavare a trotuarelor de pe strada Marchian trebuiau să înceapă, la fel