Cheltuielile Romtelecom cu echipa de management au totalizat 23,6 milioane de lei în 2012, în scădere cu 14,7% faţă de anul precedent, ca urmare a reducerii numărului de posturi de conducere.
Cifrele se regăsesc într-un raport al PricewaterhouseCoopers Audit SRL, care a auditat situaţiile financiare ale operatorului de telefonie fixă pentru exerciţiul financiar al anului trecut.
"Romtelecom face în permanenţă eforturi pentru eficientizarea operaţiunilor, o parte dintre acestea vizând reorganizarea de procese şi activităţi. Odată cu aceste procese de reorganizare a fost redus şi numarul de poziţii de management, ceea ce a dus implicit la o reducere a costurilor aferente", au declarat reprezentanţii Romtelecom la solicitarea MEDIAFAX.
Din cifra totală, salariile şi compensaţiile destinate managementului au fost de 19,1 milioane de lei (-16,5% faţă de 2011), la care se adaugă contribuţiile pentru asigurările sociale, de sănătate şi şomaj, în sumă de 3,35 milioane de lei, de la 3,1 milioane de lei în urmă cu un an.
La nivelul companiei, cheltuielile totale cu personalul au scăzut cu 21,5%, la 557,4 milioane de lei, ritmul de reducere fiind mai accentuat faţă de intervalul 2010-2011, când acest indicator a coborât cu 13,8%.
Anul trecut, numărul mediu de salariaţi a fost de 7.379. de la 8.130 în 2011.
În 2012, veniturile Romtelecom au coborât cu 1,7%, la 2,84 miliarde de lei.
În scădere cu 10,4% faţă de 2011, serviciile de voce au adus 1,92 miliarde de lei şi rămân principala sursă de venituri a companiei, conform raportului PricewaterhouseCoopers, fiind urmată de serviciile de interconectare - 419,6 milioane de lei (-5,1% faţă de 2011) şi cele de Internet - 368,3 milioane de lei (+9,2% comparativ cu anul precedent).
Serviciile de televiziune au generat venituri de 374,6 milioane de lei, în urcare cu 20,9% faţă de 2011,