Mare e grădina ta, Doamne! Şi nu grădina aceea, în care cultivi trandafiri pentru apa de roze... deşi tot de un fel de „apă de roze” e vorba şi-n cele ce urmează.
Piaţa parfumurilor din Kuweit este vegheată atent de cenzorii care păzesc să nu fie încălcate normele de conduită musulmane. Şi nu e vorba despre interzicerea unui parfum, pentru că nu miroase plăcut, deşi se mai întâmplă şi erori în ce priveşte formula unei ape de colonie, nimeni nu-i perfect, nici măcar parfumerii; vi s-a întâmplat, probabil, să cumpăraţi un parfum (prost ori contrafăcut) al cărui miros, plăcut la început, devine respingător după câteva minute. În povestea aceasta însă nu e deloc vorba despre aşa-ceva.
Cenzorilor din Kuweit le-a căşunat pe frumuseţea unei dive a muzicii, care şi-a creat propriul parfum. Considerând că Rihanna, celebra cântăreaţă americană, arată „prea mult” din trupul său pe... cutia şi pe afişul parfumului creat pentru ea – „Reb’l fleur by Rihanna” –, cu alte cuvinte, că este într-adevăr o „floare rebelă”, cenzorii kuweitieni au condiţionat intrarea pe piaţă a produsului de acoperirea părţilor prea expuse ale vedetei. Decolteul prea deschis şi abdomenul descoperit au fost „îmbrăcate”, în fotoshop, cu niţică mătase trandafirie. Ca să nu rişte îndepărtarea definitivă a produsului său de pe piaţa kuweitiană, vedeta a trebuit să se supună. Mai mult chiar, după câteva luni producătorul a revenit pe piaţa arabă cu o nouă campanie, cu un ambalaj neutru. (Probabil considerând că reclama, fie ea şi negativă, tot reclamă e şi că până la urmă tot răul e spre bine... Marketing indirect, ar numi cineva interesul cenzorilor din Kuweit pentru ţinuta Rihannei).
Interesant este că motivaţia cenzorilor, atunci când au interzis campania iniţială, nu-i viza pe bărbaţii kuweitieni (care ar fi putut fi provocaţi prea mult de goliciunea vedetei). Oh, nu! Explicaţia lor a f