România este sufocată de trafic, şantiere, proiecte, exproprieri şi fonduri europene. Sebeşul, un oraş din Judeţul Alba, poate fi numit cu uşurinţă nodul gordian a două drumuri naţionale extrem de importante, DN 1 şi DN 7. Mii de maşini stau cu orele pe şoseaua principală, blocând centrul oraşului, un burg german ce ar umili orice mare capitală cu probleme de trafic.
România este sufocată de trafic, şantiere, proiecte, exproprieri şi fonduri europene. Sebeşul, un oraş din Judeţul Alba, poate fi numit cu uşurinţă nodul gordian a două drumuri naţionale extrem de importante, DN 1 şi DN 7. Mii de maşini stau cu orele pe şoseaua principală, blocând centrul oraşului, un burg german ce ar umili orice mare capitală cu probleme de trafic.
O călătorie din Bucureşti spre Alba-Iulia, într-o zi oarecare din săptămână, este o provocare a nervilor. Cum numai până la Piteşti există o autostradă, nu îţi rămâne decât să speri că vei trece cu bine peste Dealul Negru şi Valea Oltului. Defileul forţat şi cele două benzi ce însoţesc Oltul pun mereu probleme în trafic. De curând însă, marea provocare este Sebeşul. Între Sibiu şi Sebeş poţi face lejer şi trei ore. Kilometri? Să tot fie vreo 90.
Accidente la zi
Sibiu, ora 13:00, autocarul opreşte să ia câţiva oameni de la ieşirea din oraş. Sunt navetişti şi fac drumul Sibiu-Sebeş în fiecare zi. "Am auzit că azi avem un dop la Miercurea Sibiului. A fost un accident şi coada de maşini are peste 20 km. Cine ştie la ce oră ajungem", spune una dintre femei încărcată cu plase. Nimic nu se compară însă cu Bucureştiul, mi-am spus. Aveam să îmi dau seama că m-am înşelat. Bară la bară, cei câţiva zeci de kilometri dintre Miercurea Sibiului şi Sebeş au semănat izbitor cu Şoseaua Ştefan cel Mare din Capitală în vreme de ploaie. Navetiştii de Sebeş şi Sibiu sunt obişnuiţi cu scen