Americanii au fixat un termen-limită pentru începerea producţiei din primăvara anului 2008, dar finalizarea tranzacţiei este îngheţată de ancheta pe teme concurenţiale a Comisiei Americanii au fixat un termen-limită pentru începerea producţiei din primăvara anului 2008, dar finalizarea tranzacţiei este îngheţată de ancheta pe teme concurenţiale a Comisiei Europene.
În cazul în care Comisia Europeană nu va definitiva până la sfârşitul primului trimestru al anului viitor ancheta cu privire la respectarea condiţiilor concurenţiale în cazul privatizării fabricii de automobile de la Craiova, compania Ford ar putea renunţa la proiectul din România.
>> Probabil martie-aprilie va fi un termen rezonabil în obţinerea avizului CE, pentru ca americanii să nu se retragă din acest proiect
Sebastian Vlădescu,
preşedintele Comisiei de privatizare Daewoo Craiova
După semnarea contractului pentru achiziţionarea fabricii de automobile de la Craiova, americanii de la Ford şi-au exprimat intenţia ca, până cel tărziu primăvara anului 2008, să înceapă producţia primelor autoturisme. Numai că nici prin cap nu le-a trecut acestora ca în urma notificării contractului la Comisia Europeană (CE), condiţie obligatorie a statului pentru orice privatizare, planurile din România să fie îngheţate de ancheta Comisiei Europene cu privire la acordare de ajutoare de stat.
Interesant este faptul că deşi americanii vor să înceapă activitatea cât mai repede, verificările Comisiei Europene se poate spune că nu sunt condiţionate de un termen anume. "Ford a stabilit primăvara anului viitor ca moment-limită pentru a demara activităţiile de producţie de la Craiova. Probabil martie-aprilie va fi un termen rezonabil în obţinerea avizului CE, pentru ca americanii să nu se retragă din acest proiect din România", a declarat preşedintele Comisiei de privatizare a uzinei