STAŢIA TERMINUS • FRUMOS LA NESFĂRŞIT!
Închipuiţi-vă: cum s-ar fi putut opune un "personaj" ca mine impulsului de a vă plimba atât timp printre flamingo roz, elefanţi drăgălaşi, indigeni simpatici, şi câte altele!
1, 2, 3 martie 2008
Dacă am petrecut de adio, aceasta nu a însemnat că am coborât imediat din tren. Mai aveam vizite de făcut, prin mici orăşele "de gară", dar în mod special la "matca" trenului, acolo acest "angrenaj" pe şine era reparat, recondiţionat, înfrumuseţat. O vizită la locul de naştere şi renaştere a trenului. Atunci când a fost realizat, dorinţa creatorilor săi a fost aceea de a reconstitui farmecul acelor vremuri când călătorii privilegiaţi plecau în vacanţe de experimentare a magiei Africii. De la o licitaţie de vagoane vechi la Johannesburg, în 1986, s-a ajuns la îndeplinirea unui vis, mai degrabă decât a unei afaceri. Aşa cum se întâmpla atât de des, a fost o combinaţie de evenimente care au dus la ceea ce a devenit Rovos Rail. Vagoanele trenului provin din diverse locuri, fiecare având istoria sa. De pildă, unul dintre vagoane, care a fost construit în 1924, a fost găsit în apropiere de Johannesburg în anii ’80. Alte vagoane sunt de epocă, datează din 1911, de exemplu, şi toate sunt frumos restaurate.
Dorinţa de a revoluţiona tot ceea ce înseamnă călătorie de lux a făcut din Ravos Rail o maşinărie comercială. Care posedă, vă reamintesc, până şi o echipă de "specialişti în călătorie", ce ajută la planificarea, de exemplu, a unei luni de miere în safari.
Recunosc că nu am mai avut de-a face niciodată cu o călătorie de acest gen. Înainte să pornim în această aventură, când am primit vraful de pagini pe care scria "Itinerary especially prepared for Mr. and Mrs. Tăbăcaru – Africa by Rail Tour – February 2008", nu ne-a venit să ne credem ochilor. De mult visam la acest drum, nu din mania g