Potrivit calculelor gândul, probabilitatea ca un şofer să fie amendat de poliţie, începând cu 1 noiembrie, dacă nu are anvelope de iarnă prevăzute cu simbolurile M şi S este foarte mică, dat fiind faptul că organele statului nu deţin suficient de multe echipe de verificare. Registrul Auto Român (RAR) deţine, la nivel naţional, doar 44 de autovehicule-laborator cu care echipe mixte, formate din reprezentanţi ai Poliţiei Rutiere şi ai RAR, vor verifica dacă anvelopele corespund cu noua legislaţie, valabilă de luna viitoare.
Aceste laboratoare mobile controlează şi în prezent starea tehnică a maşinilor în trafic, iar de la 1 noiembrie vor verifica şi anvelopele, pe drumurile cu zăpadă, polei sau gheaţă. Pentru a verifica anvelopele, echipajele mixte Poliţie-RAR vor folosi câte un şubler şi un cric special.
"În oraşele-reşedinţă de judeţ, RAR are câte un autovehicul pentru verificarea funcţionării tehnice a autovehiculelor din trafic. Sunt 44 de astfel de laboratoare. De la 1 noiembrie, aceste laboratoare vor putea verifica inclusiv anvelopele. În cadrul laboratorului există, pe lângă un PC portabil conectat la internet pentru a verifica identitatea vehiculului, şi un şubler şi un cric special, pentru a verifica înălţimea profilului anvelopei. Cu acestea se poate măsura înălţimea profilului anvelopei în trei puncte situate la distanţe egale de pe circumferinţa anvelopei", a explicat pentru gândul Stancu Sotir, preşedintele-director general al Registrului Auto Român (RAR).
Presupunând, prin absurd, că echipajele mixte vor lucra non-stop, inclusiv sâmbăta şi duminica, timp de circa 120 de zile, în perioada noiembrie-februarie, acestea nu vor putea verifica mai mult de 253.440 de autovehicule, conform calculelor gândul. Asta înseamnă mai puţin de 14% din parcul auto care se presupune că nu ar avea cauciucuri de iarnă. Calculul a fost făcut ţinând c