Recent, cel mai cunoscut site de evaluare a maşinilor la mâna a doua din Franţa publica o analiză de-a dreptul incredibilă.
Pe scurt, potrivit analiştilor auto francezi, ca să cumperi o Dacia Duster nouă trebuie să aştepţi până la nouă luni. Din acest motiv, un Duster la mâna a doua a devenit sensibil mai scump decât maşina nouă. Cei din Hexagon susţin că aşa ceva este pentru prima dată în istoria automobilului popular, singurul contraexemplu fiind Ferarri Enzo - deloc popular, de altfel! Dacă pentru noi o asemenea informaţie pare de domeniul fantasticului, pentru francezi nu este neapărat o mare surpriză. În august, prima lună plină de vânzări pe piaţa franceză, Duster a intrat atât de spectaculos încât a ocupat primul loc la segmentul Crosover/SUV-uri.
Grupul Renault a anunţat cu puţin timp în urmă că are peste 70.000 de comenzi. Deloc întâmplător, la Salonul de la Paris, care se deschide publicului în această sâmbătă, Duster reprezintă 75% din standul Dacia. Tot statistica pieţei franceze ne arată că Sandero este al IV-lea cel mai bine vândut model, fiind depăşit doar de câte un model de la Renault, Peugeot şi Citroën. Dar Sandero se vinde mai bine decât orice VW, Fiat, Ford, Opel sau ce marcă doriţi! Este o performanţă pe care nimeni nu şi-ar fi imaginat-o pe o piaţă matură de circa două milioane de unităţi vândute.
Este evident că baza de clienţi a Daciei este acum impresionant de mare şi nu mai putem apela doar la clişeul că o cumpără cei care s-au săturat de maşini la mâna a doua. Odată cu Dacia a apărut o nouă clasă de cumpărători care nu mai vor să cheltuiască mulţi bani pe maşini scumpe, preferând automobile decente, la preţuri joase. Ca să fie clar, este o categorie de oameni care au bani, dar vor să-i cheltuiască pe experienţe personale, călătorii, restaurante, etc. Sunt persoane care nu au nicio pro