Doi din trei români consideră că le este imposibil să controleze circulaţia datelor personale. Un sondaj privind protecţia datelor personale comandat de Nokia Siemens Networks indică o sensibilitate în creştere cu privire la protecţia datelor personale în rândul consumatorilor europeni.
Sondajul, comandat în 18 ţări, inclusiv România, arată o creştere semnificativă a conştientizării cu privire la utilizarea corectă dar şi greşită a datelor personale de către terţi, în comparaţie cu anul precedent. Conform studiului, datele personale ale utilizatorilor de telefonie mobilă şi Internet, care includ nume, fotografii şi ocupaţia, sunt din ce în ce mai mult privite ca având un grad ridicat de sensibilitate şi necesitând o protecţie mai mare.
Studiul Nokia Siemens Networks a analizat atitudinea generală a românilor în ceea ce priveşte protecţia datelor personale, disponibilitatea acestora de a partaja anumite informaţii şi, nu în ultimul rând, încrederea pe care o au în diferite categorii de companii.
Rezultatele studiului arată că furnizorii de Internet fix şi telefonie (atât fixă, cât şi mobilă) reprezintă companiile în care consumatorii au cel mai ridicat nivel de încredere pentru a le gestiona datele personale în siguranţă. Aceste companii au primit 6,4 – 6,8 puncte (pe o scară de la 1 la 10) în ceea ce priveşte gradul de încredere. Comunităţile online şi guvernele sunt situate în partea de jos a acestei ierarhii (cu 4,5 – 5 puncte).
„Nivelul ridicat de încredere pe care oamenii îl au în companiile de telecomunicaţii este o oportunitate esenţială pentru ca acestea să le ofere clienţilor servicii mai ţintite şi mai relevante, contribuind astfel la dezvoltarea afacerii. Datorită tehnologiilor pentru protecţia datelor personale, consumatorii vor putea să navigheze pe Internet în mai mare siguranţă, vor putea să îşi gest