In 2006 Procter&Gamble deschidea la Bucuresti Centrul Regional de Servicii, care ofera servicii de achizitii tuturor sediilor P&G din Europa, Orientul Mijlociu si Africa. Cinci ani mai tarziu, 18 angajati romani erau pusi fata in fata cu revoltele din Egipt. Sefii echipelor romane si egiptene vorbesc intr-un interviu acordat Wall-Street ce a insemnat o celula de criza in limbajul unei multionationale.
Centrul Regional de Servicii al P&G are in prezent 145 de angajati si 90 de contractori si a intermediat anul trecut activitati care au cumulat cateva miliarde de dolari. Centrul de la Bucuresti este, alaturi de cel din Costa Rica si Manila, in top 3 cele mai mari centre de profil din cadrul Global Business Services.
De la un simplu stilou, un laptop sau pana la materia prima necesara in unitatile de productie, toate aceste comenzi sunt intermediate de catre cei 145 de angajati romani si 90 de contractori. Acestia acopera peste 150 de tari din Europa, Orientul Mijlociu si Africa si comunica in 10 limbi, servind peste 2 mld. de consumatori din zonele mentionate. Printre cele mai utilizate limbi in conversatie sunt engleza, germana, franceza, italiana, spaniola, turca, suedeza si rusa.
Anul acesta, timp de doua saptamani, 18 angajati romani au trecut o proba de foc, datorata inchiderii centrului de la Cairo pe fondul revolutiei din Egipt. Astfel, activitatea a fost preluata de echipa din Bucuresti, in aceasta perioada de back-up fiind efectuate peste 3.000 de comenzi pentru Cairo, care este centrul operatiunilor de procurement pentru Orientul Mijlociu si Africa. Au fost gestionate doar operatiunile critice pentru continuarea business-ului.
“In ianuarie vestile au inceput sa curga una dupa alta din Cairo, revolutie, lupte de strada, demonstratii – acolo s-a format o celula de criza care a luat legatura cu noi. Impreuna cu conducerea regionala a