Cele patru malluri Iulius detinute de omul de afaceri Iulian Dascalu, considerat cel mai mare proprietar roman de centre comerciale, nu au ramas neatinse de crize: doar in 2009 circa 15% dintre retaileri au fost inlocuiti. Astfel, in cei aproape patru ani de criza, mai multi chiriasi locali au inchis magazinele, facand loc greilor internationali, precum H&M sau Zara.
Centrele comerciale Iulius Mall din orasele Timisoara, Cluj-Napoca, Suceava si Iasi i-au adus lui Iulian Dascalu venituri de 41,4 milioane de euro, dintre care aproape 29 de milioane de euro merg la bancile finantatoare. Cele patru malluri totalizeaza o suprafata inchiriabila de aproximativ 185.000 mp si aproape 900 de magazine. O parte din chiriasi, in special cei locali, au fost inlocuiti in perioada de criza, cel mai „dinamic” an din acest punct de vedere fiind 2009.
„In medie, rata de schimbare a chiriasilor in cadrul proiectelor Iulius Mall a fost: in 2009 de aproximativ 15%, in 2010 de aproximativ 10% si in 2011 de sub 10%. Procentul mai mare inregistrat in 2009 reflecta, de fapt, procesul de inlocuire a chiriasilor locali, care nu au avut puterea de a se adapta conditiilor impuse de criza economica, cu operatori internationali”, explica Oana Diaconescu (foto), senior leasing manager in cadrul retelei de malluri Iulius Group.
Astfe, din 2008 si pana in prezent, in mallurile lui Dascalu au intrat retaileri precum: H&M (Iulius Mall Timisoara si Cluj) Zara, Bershka, Stradivarius, Pull&Bear (Iulius Mall Cluj), Massimo Dutti (Iulius Mall Timisoara si Cluj), C&A (Iulius Mall Timisoara si Suceava), Deichmann (Iulius Mall Timisoara si Cluj), Tommy Hilfiger (Iulius Mall Cluj), Hervis Sports (Iulius Mall Timisoara), Flanco (Iulius Mall Suceava) si Accessorize (Iulius Mall Timisoara).
O schimbare a aparut si pe zona de supermarketuri, unde G’market fost inlocuit de Carrefour Marke