Andi Dascal este director general Prodvinalco Cluj, o companie al carei profit net a crescut in doi ani de 100 de ori. Afacerea pe care o conduce este veche din 1932, dar abia anul trecut a fost cel mai spectaculos din toata istoria sa.
Dupa ce a terminat Facultatea de Inginerie Geofizica din Cluj, Andi Dascal s-a angajat la Pepsi ca agent de vanzari. A urmat apoi Unilever, iar acum este director general Prodvinalco.
La Unilever a inceput de jos, spune Dascal. Apoi a avansat la postul de supervizor si, in cele din urma, a fost sales manager. „La Unilever am lucrat 6 ani. A fost o scoala extraordinara pentru mine. Dar voiam sa ma intorc acasa, in Cluj, alaturi de familie, asa ca am acceptat oferta Prodvinalco. Plus ca mi s-a parut interesanta oportunitatea de a crea o structura de vanzari de la zero."
Compania exista din 1932. In 1944 a fost nationalizata si a activat pe toata perioada comunista ca intreprindere producatoare de vin in Cluj.
Dupa revolutie s-a privatizat, iar in 1999 salariatii au preluat pachetul majoritar de actiuni. Sistemul insa a ramas acelasi. Adevaratul moment de relansare s-a intamplat in 2004, acelasi moment in care Andi Dascal, actualul director general Prodvinalco, avea sa ia primul contact cu firma, pe atunci ca director de vanzari.
„In 3 saptamani am angajat 30 de oameni". Intre timp, Prodvinalco a ajuns pe locul 5 in piata spirtoaselor din Romania cu o cifra de afaceri de aproape 50 de milioane de lei in 2008 si un profit net de 8,5 milioane de lei. In 2007, inregistrase aproximativ 38,8 milioane de lei cifra de afaceri (din care 459.462 profit net), iar in 2006 o cifra de afaceri de 40 de milioane, dar cu un profit net de numai 83.361 de lei.
„Ceea ce am schimbat, in primul rand, a fost cultura organizationala", spune Dascal. „Cultura organizationala este un instrument pe care liderii