Orlando Nicoară, general manager MediaPRO Interactiv, unul dintre cei mai importanţi oameni din online-ul românesc, vede o creştere de până la 30% a industriei online anul acesta. De asemenea, el este de părere că într-un an de criză este mai uşor să porneşti o afacere în online atâta vreme cât ai identificat zona de acţiune şi eşti înconjurat de o echipă capabilă. capital.ro: Cum a fost anul 2009 pentru industria online şi cum vedeţi anul acesta? Orlando Nicoară: A fo
Orlando Nicoară, general manager MediaPRO Interactiv, unul dintre cei mai importanţi oameni din online-ul românesc, vede o creştere de până la 30% a industriei online anul acesta. De asemenea, el este de părere că într-un an de criză este mai uşor să porneşti o afacere în online atâta vreme cât ai identificat zona de acţiune şi eşti înconjurat de o echipă capabilă.
capital.ro: Cum a fost anul 2009 pentru industria online şi cum vedeţi anul acesta?
Orlando Nicoară: A fost mult mai greu decât credeam, iar pentru unii playeri din piaţă au fost destul de dificil, per total cred că unii dintre jucătorii din piaţă au câştigat, iar alţii au pierdut. Referitor la 2010, cred că piaţa va creşte pe zona de online, acum ramâne să vedem cu cât vom reuşi practic să creştem piaţa. Cred că un procent de 20%, poate 30% e un procent realist.
capital.ro: Care sunt oportunităţile în criză pe online?
O.N.: Oportunităţi sunt în criză şi erau şi în perioada de dinainte de criză, adică trebuie să te uiţi cu atenţie să speculezi anumite lucruri şi să ştii ceea ce vrei. În criză, în momentul de faţă, cred, o oportunitate este faptul că costurile salariale nu mai sunt atât de mari cum erau înainte, nu au mai explodat, au stagnat oarecum.
Costurile echipamentelor tehnice au scăzut, poţi să cumperi în momentul de faţă atât PC-uri, cât şi servere la costuri mult mai reduse decât în anii trecuţi,