Cererea venită din partea centrelor de comunicare ar putea fi o gură de oxigen pentru proprietarii de clădiri de birouri.Accesul uşor la transportul în comun şi la infrastructura tehnică dezvoltată. Acestea sunt principalele criterii de selecţie în alegerea unui spaţiu pentrucall-center. Previziunile companiei Bosch în privinţa pieţei de centre de comunicare (call-center-uri) sunt optimiste. Reprezentanţii companiei prognozează o creştere a numărului de angajaţi ai centrului de comunicare de la Timişoara de la 266 la finalul anului 2008, la 375 în 2009. Mai mulţi angajaţi înseamnă implicit şi spaţiu mai mare.
„Datorită creşterii semnificative înregistrate în 2008, Bosch Communication Center a ales să îşi mute operaţiunile într-o nouă clădire de birouri în Timişoara, în trimestrul trei al acestui an.
Aceasta va duce la creşterea spaţiului alocat, de la 1.200 la peste 2.000 de metri pătraţi, existând posibilitatea închirierii de spaţiu suplimentar în aceeaşi clădire, dacă va fi necesar“, spune Cornelia Bedros, director general al Bosch Communication Center SRL.
Compania austriacă Competence Call Center (CCC) a preferat, atunci când şi-a deschis o filială în România, zona Faur din Bucureşti. Motivele sunt multiple, de la preţul plătit pe închirierea spaţiului până la existenţa mijloacelor de transport în comun.
Call center în clădiri vechi
„Când am deschis subsiadiara în Bucureşti, ne-am uitat la zone ceva mai «speciale». Asta înseamnă că doream o clădire veche pe care să o recondiţionăm în stilul propriu şi care să renteze şi la preţul de închiriere“, spune Carita Vallinkoski, expansion management în cadrul CCC.
Şi în cazul Bosch Communication Center din Timişoara transportul în comun a fost unul dintre criteriile esenţiale în alegerea amplasamentului. „Având în vedere numărul mare d