Dacia a lansat Sandero Stepway, varianta înălţată şi pregătită pentru tentative off-road. Din păcate, tracţiunea integrală lipseşte
Constructorul piteştean a prezentat ieri, în premieră mondială, în cadrul Salonului Auto de la Barcelona, noul model Sandero Stepway. Iniţial, crossover-ul trebuia să intre în pîine la Paris, în cadrul Salonului din toamnă. Criza economică se pare însă că şi-a spus cuvîntul, iar Dacia a decis să atace mai devreme şi decisiv piaţa europeană, lărgindu-şi gama spre clasa crossover-elor compacte, de oraş. Preţurile nu au fost însă comunicate. Totuşi, avînd în vedere diferenţele limitate faţă de Sandero, Stepway nu ar trebui să fie cu mai mult de 1.500-2.000 de euro mai scump faţă de versiunea de bază.
Aceeaşi Mărie, cu altă pălărie
Stepway... Renault Sandero Stepway? Nu! Dacia Sandero Stepway. Rezultă că noua Dacie nu este o premieră absolută, ci versiunea europeană a Renault-ului Stepway destinat Mercosur, pieţelor din America Latină. Maşina a fost primită bine în Brazilia şi Argentina. Prin urmare, Dacia nu a mai aşteptat Parisul şi a ales Barcelona pentru prezentarea modelului.
Miză psihologică
Prin definiţie, crossover-ele sînt acele maşini ce combină trăsăturile unui SUV (Sport Utility Vehicle - design impozant, poziţie înaltă la volan, gardă la sol mărită sau tracţiune integrală), cu specificaţiile unui automobil normal, precum consumul redus de combustibil, manevrabilitatea şi ţinuta de drum, dînd clienţilor "urbani" mai pretenţioşi o alternativă care să-i poziţioneze aparte faţă de restul lumii. Dacia Sandero Stepway respectă în linii mari reţeta, dar este departe de un crossover adevărat. Specialiştii au reuşit să reinterpreteze design-ul Sandero-ului obişnuit într-un stil mai robust şi dinamic. Cu cîteva plastice în plus nu se face primăvară! Efectul psihologic are însă locul s