Numărul tranzacţiilor este aproape de zero, dar reprezentanţii agenţiilor sunt optimişti în ceea ce priveşte volumul de vânzări pe termen mediu. Piaţa rezidenţială autohtonă a fost marcată săptămâna trecută de două lansări de portaluri imobiliare. Homedirect.ro, deţinut de compania olandeză Homedirect Internaţional Group a fost inaugurat neoficial încă din luna august. De atunci, a avut în medie 2.000 de vizitatori unici pe zi. Firma a intrat pe piaţa locală printr-o investiţie de 1,5 milioane de euro şi promite cel mai complex site de pe piaţa de profil.
Pe lângă anunţurile imobiliare, platforma cuprinde informaţii despre finanţare, asigurări şi amenajări interioare.
Al doilea site lansat este fostul portal run.ro, devenit în urma unui proces de rebranding imopedia.ro. În plus, faţă de majoritatea instrumentelor online care prezintă anunţuri imobiliare, imopedia.ro a introdus o fişă tehnică a proprietăţilor care va tria ofertele. „În acest fel, sperăm că numărul ofertelor false afişate se va reduce considerabil”, a declarat Răzvan Muntean, directorul general Run Data Solution, care deţine imopedia.ro.
Cumulat, cele două site-uri au o bază de date cu aproape 700.000 de anunţuri. Cele mai multe, peste 400.000, sunt deţinute de fostul portal run.ro. Majoritatea anunţurilor listate sunt oferte de vânzare de locuinţe.
1.700 de euro, optimul pentru un metru pătrat
În prezent, numărul tranzacţiilor din acest sector este aproape de zero, dar reprezentaţii celor două agenţii online sunt optimişti în ceea ce priveşte volumul de vânzări pe termen mediu. „O revenire a pieţei ar putea începe chiar de anul viitor, când ne aşteptăm la creşterea numărului de locuinţe vândute”, a spus Auke Douwe Veenstra, Managing Director homedirect.ro.
Momentan, singura creştere de pe piaţa rezidenţială este înre