Reincep grevele in zona industriala
Fosta intreprindere IMAMUS din Iasi, unde, ieri, salariatii si-au cerut drepturile salariale restante de doua luni, a fost proiectata ca o unitate de varf a constructiilor de masini. Mai mult decat atat, in 1995, inainte de inceperea procesului de privatizare in masa, Guvernul a decis ca peste jumatate din actiunile de la actuala SC AGMUS SA sa ramana in proprietatea statului, considerand ca poate fi rentabilizata usor si este de interes. In plus, din privatizarea acesteia, cel putin teoretic, ar putea fi scosi bani buni.
Imediat dupa 1990, numarul directorilor care s-au succedat la conducerea firmei a fost destul de mare. Multi au profitat din plin de primele actiuni ale intreprinzatorilor particulari si au incheiat contracte avantajoase pentru ei. Scandalurile declansate aici au avut ca actori importante personaje ale lumii afacerilor si ale administratiei locale. Totul era tapetat cu greve de lunga durata, pline de scandaluri. Apoi, totul s-a linistit.
A venit actualul director, care in cel mai scurt timp a reusit sa linisteasca spiritele. A incheiat un pact de neagresiune cu sindicatul, a avut curajul de a inchiria cat mai mult din spatiile firmei si a reusit sa plateasca salariile la timp la mana de salariati care au mai ramas. De precizat este ca, dintr-o intreprindere infiintata mai mult pentru o productie de serie mica si unicat, AGMUS renuntase aproape complet la personalul pentru proiectare. AGMUS a devenit una dintre primele firme cu capital majoritar de stat care a descoperit mina de aur pe care o reprezinta spatiile de inchiriat. Pentru editura, pentru fabrica de cuie, pentru orice, halele erau bune de inchiriat si se incasau bani frumosi. Mai mult decat atat, relativ recent, firma a beneficiat si de consultanta unor specialisti din strainatate in domeniul managementului de criza. @N_P