În ciuda faptului că în acest an s-au vândut mai multe jocuri video decât în 2010, valoarea vânzărilor pe acest segment a fost în scădere comparativ cu anul precedent, sunt de părere reprezentanții companiilor de profil.
„Anul 2011 a fost un an de stagnare comparativ cu anii anteriori. Volumul propriu-zis de jocuri video vândute în România a crescut, însă prețul mediu al unui joc a scăzut. Prin urmare, din punctul de vedere al numărului de unități vândute, piața a depășit ușor nivelul lui 2010. Dar ca valoare a vânzărilor însă, piața este în scădere”, a declarat Mihail Stegaru, product manager TNT Games/RHS Gaming Business Unit.
Potrivit lui Flaviu Pastor, reprezentant Diverta, piaţa de jocuri video din România a întregistrat o menținere la nivelul anului trecut, aproximativ 10 milioane de euro.
Reprezentantul TNT Games a explicat că în 2011 s-au observat semne de revenire a pieței de jocuri, după doi ani extrem de problematici, însă pe fondul concurenței acerbe pe această piață, în continuare destul de mică, și al fluctuațiilor de curs valutar și preț mediu pentru un joc, România se confruntă cu o nouă serie de dificultăți în domeniul jocurilor video.
“Pirateria rămâne la un nivel fenomenal de ridicat – grație conexiunilor de foarte mare viteză la Internet, cu costuri infime, și a multitudinii de situri de torente (pirateria este peste 90% pe PC și în creștere pe PS3, Xbox 360 și Wii) – ceea ce conduce la discrepanțe majore între vânzările din România și cele din Ungaria, Cehia sau Polonia – piețe est-europene în continuare mult mai importante pentru marile case de producție de jocuri. 2012 va fi probabil un an de <
Potrivit specialiştiilor din domeniu jocurile P