Romanii vor cheltui 96,4 miliarde lei (23,5 mld. euro) in acest an pentru produse alimentare si nealimentare, cu circa 7% peste nivelul din 2009, si se vor orienta si mai mult catre comertul modern, ceea ce va duce la disparitia a peste 900 de magazine mici si chioscuri, potrivit Euromonitor. Anul trecut, vanzarile de produse alimentare si nonalimentare au totalizat 90,1miliarde lei, in avans cu 6% comparativ cu 2008, cand piata s-a ridicat la 85,2 miliarde de lei, reiese din datele firmei de cercetare Euromonitor International. "In perioada 2010-2015, comertul modern va continua sa se extinda si in orasele mici si zonele rurale unde nu au inca o acoperire teritoriala", se arata intr-o analiza a Euromonitor. In acest an vor fi deschise sase noi hipermarketuri, 23 de supermarketuri si 66 de magazine de discount. Astfel, numarul total de hipermaketuri va ajunge la 110, cel de supermarketuri la 438 si 344 de magazine de discount.
Romanii vor cheltui 96,4 miliarde lei (23,5 mld. euro) in acest an pentru produse alimentare si nealimentare, cu circa 7% peste nivelul din 2009, si se vor orienta si mai mult catre comertul modern, ceea ce va duce la disparitia a peste 900 de magazine mici si chioscuri, potrivit Euromonitor. Anul trecut, vanzarile de produse alimentare si nonalimentare au totalizat 90,1miliarde lei, in avans cu 6% comparativ cu 2008, cand piata s-a ridicat la 85,2 miliarde de lei, reiese din datele firmei de cercetare Euromonitor International. "In perioada 2010-2015, comertul modern va continua sa se extinda si in orasele mici si zonele rurale unde nu au inca o acoperire teritoriala", se arata intr-o analiza a Euromonitor. In acest an vor fi deschise sase noi hipermarketuri, 23 de supermarketuri si 66 de magazine de discount. Astfel, numarul total de hipermaketuri va ajunge la 110, cel de supermarketuri la 438 si 344 de magazine de discount.