Surse guvernamentale au afirmat, recent, că privatizarea societăţii IAR Ghimbav cu concernul franco-german Eurocopter este condiţionată de o comandă de 30 de milioane de euro constând în elicoptere pentru Ministerul Administraţiei şi Internelor. Potrivit aceloraşi surse, Eurocopter ar fi interesat să plătească 11 milioane de euro, mult mai mult faţă de cât intenţionau să achite anul trecut, când avansaseră o ofertă de doar un milion de euro. Negocierile se blocaseră, însă, la componenta investiţii, unde concernul nu a dorit să pluseze, deşi se ajunsese şi la o înţelegere în ceea ce priveşte comenzile din partea MAI.
Comisia Europeană
şi-a dat avizul
Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) a scos la vânzare pachetul de 64,89% din acţiunile societăţii IAR Ghimbav (12.250.488 acţiuni). Privatizarea se va realiza prin metoda de negociere pe bază de oferte finale, îmbunătăţite şi irevocabile, documentaţia şi procedura de vânzare fiind deja avizată de Comisia Europeană.
Astfel, în evaluarea ofertelor depuse de investitori, „95% din punctajul final este reprezentat de preţul pe pachetul de acţiuni şi 5% de investiţiile pentru dezvoltare”, se arată într-un comunicat AVAS. Investitorii interesaţi de achiziţia companiei braşovene vor trebui să depună documentele de participare la licitaţie şi ofertele finale până pe 23 iunie, acestea urmând să se deschidă în aceeaşi zi, la orele 12.00.
Fabrica îşi va păstra obiectul de activitate
Teodor Atanasiu, preşedintele AVAS, a declarat luna trecută că atât IAR Ghimbav, cât şi Avioane Craiova, îşi vor păstra obiectul de activitate, cererea părţii române în acest sens primind aprobarea Comisiei Europene.
O altă condiţie obligatorie pentru participarea la negociere este planul de afaceri pe 5 ani al investitorului, care trebuie să conţină sursele de finanţare şi planul