Doar unul din zece români cu vârste cuprinse între 18 şi 29 de ani are un nivel ridicat de angajament faţă de firma unde lucrează, potrivit unui studiu realizat de GfK Custom Research. România se află pe locul 19 într-un top care cuprinde 29 de state, la egalitate cu Bulgaria, Belgia, Suedia şi Marea Britanie. Cei mai mulţumiţi se declară tinerii din Macedonia, Franţa şi Turcia, o treime dintre ei susţinând că au un grad ridicat de ataşament faţă de firma unde lucrează.
La polul opus se situează tinerii din Cehia şi Ungaria, unde doar 6% au răspuns că sunt ataşaţi de compania unde muncesc.
"Tinerilor din toată lumea le lipseşte angajamentul faţă de organizaţiile în care lucrează şi sunt cei mai afectaţi de presiunile pe care le percep la locul de muncă. Această stare de fapt creează probleme pentru companii în ceea ce priveşte managementul şi retenţia angajaţilor pe termen lung", menţionează studiul citat.
Analiza, realizată în rândul a mai mult de 30.000 de angajaţi din 29 de state, relevă o piaţă a muncii polarizată între tineri deziluzionaţi (18-29 de ani) şi colegii lor mai in vârstă.
"Cu toate că, la nivel global, angajaţii mai tineri sunt de obicei relativ feriţi de responsabilităţile cele mai mari la locul de muncă, o parte mai mare dintre ei declară că echilibrul între muncă şi viaţa personală, presiunea de a lucra multe ore pe zi şi sănătatea reprezintă "frecvent" sau "aproape întotdeauna" o problemă sau o preocupare pentru ei", menţionează studiul GfK.
Angajaţii peste 60 de ani, mai ataşaţi de compania unde muncesc
La nivel global, studiul a relevat faptul că doar 21% dintre cei cu vârsta între 18 şi 29 de ani au un nivel foarte ridicat de angajament faţă de organizaţie, faţă de 31% în rândul celor care au peste 60 de ani. "Această distanţă de 10 puncte procentuale între tineri - care, la nivel global, sunt de obicei execu