Avansul pretului la petrol din ultima perioada are invinsi si invingatori, sectoare ale economiei afectate din plin si companii care au realizat profituri consistente. Sectorul auto este unul care a inergistrat scaderi, transporturile rutiere fiind primele afectate de preturile mai mari ale carburantilor. Transporturile aeriene sunt afectate din plin, unele companii inchizand oblonul. Fabricantii de autoturisme iau serios in calcul masinile cu consum redus drept o alternativa pentur viitor. Tran
Avansul pretului la petrol din ultima perioada are invinsi si invingatori, sectoare ale economiei afectate din plin si companii care au realizat profituri consistente. Sectorul auto este unul care a inergistrat scaderi, transporturile rutiere fiind primele afectate de preturile mai mari ale carburantilor. Transporturile aeriene sunt afectate din plin, unele companii inchizand oblonul. Fabricantii de autoturisme iau serios in calcul masinile cu consum redus drept o alternativa pentur viitor. Transporturile feroviare insa, se afla printre castigatorii cursei petrolului.
Compania germana de transporturi feroviare, Deutsche Bahn, a obtinut in primul semestru profituri cu 5,4% mai mari decat in perioada similara a anului trecut si cu mult peste asteptari. Veniturile nete au fost de 915 milioane euro, iar vanzarile au fost mai mari cu 8,2%. Numarul de pasageri a crescut cu 3%, in timp ce tonajul marfurilor transportate a crescut cu 26%. Iata ca avem aici si cheia. Plusul se datoreaza transportului de marfa. Prin definitie, acesta este mai profitabil decat transportul de calatori. In plus, soseaua a devenit mai scumpa, iar trenul este mai sigur, iar in Germania, mai rapid. Exista si un numar mic de calatori, care au lasat masina pentru tren. Trei procente nu inseamna mult, dar este un mugur de trend. Inainte de a emite orice concluzie, trebuie sa ne gand