Numărul conexiunilor broadband mobil a ajuns la 2,4 milioane în primele şase luni. În metrou sau între două întâlniri de afaceri, internetul mobil a devenit din moft o necesitate, iar operatorii mizează pe acesta pentru a-şi salva profitul pierdut.
Pe fondul dezvoltării reţelelor 3G şi al orientării românilor către telefoane inteligente, traficul de internet mobil a crescut cu mai mult de jumătate în primele şase luni ale anului, faţă de sfârşitul anului trecut.
Iar acest segment de piaţă le garantează majorarea veniturilor operatorilor telecom, în condiţiile în care celelalte sectoare au înregistrat creşteri modeste.
Miza pe mobilitate
Segmentul de internet broadband fix a avansat cu doar 5% faţă de sfârşitul anului trecut, numarul total de conexiuni ajungând la 2,6 milioane. Internetul mobil s-a dovedit a fi strategia câştigătoare a companiilor telecom.
Şi asta, în condiţiile în care piaţa de telefonie mobilă a atins o rată de penetrare de 130%, un utilizator având un telefon sau chiar două în reţele diferite.
„Operatorii au reuşit să-şi menţină sau chiar să-şi sporească portofoliul de clienţi, prin oferte agresive. Pe termen lung, majorarea numărului de clienţi constituie o rezervă pentru viitoarele creşteri ale afacerilor operatorilor", a spus Cătălin Marinescu, preşedintele ANCOM.
În ceea ce priveşte ofertele companiilor cu mii de minute gratuite în reţea, analistul Nicolae Oacă spune că acestea sunt făcute doar pentru a stimula vânzările.
„Segmentul de voce este deja în stagnare. Românii au nevoie de mai mult", afirmă el. În opinia acestuia, creşterea va fi dată tot de segmentul de internet mobil şi va fi tot de două cifre, în pofida crizei economice.
Strategia câştigătoare
Şi pentru compania Romtelecom, internetul mobil, lansat în aprilie, face parte din str