Specialiştii muzicali britanici au rămas imuni în faţa eforturilor artistei de a-şi promova noua imagine şi albumul „ARTPOP“, considerând că spectacolele ei sunt o imitaţie, iar piesele, deloc diferite faţă de cele din clasamentele muzicale.
Zicala „socoteala de acasă nu se potriveşte cu cea din târg“ pare să se aplice şi în cazul artistei de 27 de ani. După ce a fost nevoită să-şi anuleze turneul BTWB ca să se opereze la şold, din cauza suprasolicitărilor de la concerte, Lady Gaga a revenit în atenţia monstruleţilor cu o strategie agresivă de marketing.
În aşteptarea albumului „ARTPOP“, fanii ei au beneficiat nu doar de fotografii şi filmuleţe nud cu vedeta, ci şi de un nou single, „Applause“, pe care l-a pus în scenă schimbând numeroase costume şi peruci, la MTV VMA. După concertul susţinut pentru 5.000 de persone, pe 1 septembrie, la Londra, în deschiderea festivalului iTunes, Gaga a primit comentarii mai puţin satisfăcătoare.
„Din punct de vedere al cântatului, aptitudnile ei sunt formidabile, dar, din punct de vedere muzical, e mai puţin inventivă decât ar sugera garderoba sa“, notează India Ross de la „The Independent“. Într-un exerciţiului scenic ce îmbină arta cu muzica pop, Gaga mizează pe synth-electro-rock, dar, „în ciuda eforturilor enorme de colaborare, sunetul este la fel ca la orice altceva din topurile muzicale“, mai scrie jurnalista.
De aceeaşi părere este şi Alexis Petridis, critic de muzică pop la „The Guardian“. „Din cauza monoloagelor ei lungi referitoare la cât de radical este albumul, te loveşte sentimentul înfiorător că nu este diferit faţă de restul pieselor din clasament“, spune specialistul despre promisiunile artistei care a cântat piesele „Swine“, „Jewels & Drugs“ (cu rapperii T.I, Too Short şi Twista) şi „MANiCURE“ la festivalul iTunes, eveniment muzical ce se va desfăşura în luna septembrie, în Londra, şi