La Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Satu Mare a avut loc ieri o conferinţă de presă susţinută de comisarul şef adjunct Maria Pinter. Tema întâlnirii cu presa locală a fost prezentarea bilanţului pe cele nouă luni din anul 2013. Astfel, în cursul acestui an s-au înregistrat 317 reclamaţii. Cele mai multe reclamaţii au fost cele privind produsele şi serviciile nealimentare, fiind semnalate 258 de sesizări, urmate cu 36 de reclamaţii pe produse şi servicii financiare şi 23 de sesizări privind produse şi servicii alimentare, iar 40 dintre acestea au fost redirecţionate la alte instituţii sau la alte structuri ale protecţiei consumatorilor. În cadrul acţiunilor de control privind supravegherea pieţei pe cele nouă luni ale anului au fost încheiate 1.075 de procese verbale de constatare a contravenţiei, din care 471 cu amenzi contravenţionale în valoare de 2.055.750 lei şi 604 cu avertisment. Reclamaţii soluţionate în favoarea consumatorilor
Conform celor declarate de comisarul şef adjunct Maria Pinter, în acest an au fost soluţionate 263 de reclamaţii, din care 210 soluţionate în favoarea consumatorilor, 148 întemeiate şi 62 au fost soluţionate pe cale amiabilă, 13 nesoluţionabile, 35 neîntemeiate, cinci clasate şi 14 fiind în curs de cercetare. “Din totalul reclamaţiilor cercetate la nivelul judeţului Satu Mare, 79,85% au fost soluţionate în favoarea consumatorilor, restul reclamaţiilor fiind neîntemeiate, nesoluţionabile, redirecţionate altor structuri competente în cercetarea lor sau clasate. Mai exact, din cinci reclamaţii cercetate patru sunt soluţionate în favoarea consumatorului”, a precizat comisarul şef adjunct al CJPC Satu Mare. Sute de reclamaţii privind produsele şi furnizorii de servicii
În cele nouă luni ale anului 2013, au fost înregistrate 258 de reclamaţii privind produsele şi serviciile nealimentare, care reprezintă