Este întrebarea la care a încercat să răspundă un studiu făcut de Agenţiile de Ocupare a Forţei de Muncă Sălaj şi Alba, în cadrul proiectului POSDRU/111/4.1/S/102732, „SPO – PERFORMANŢĂ ŞI CALITATE ÎN SERVICII“, finanţat prin Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013.
Potrivit informaţiilor prezentate marţi, 19 noiembrie, într-o conferinţă de presă, de managerul proiectului, Romeo Sârca, datele au fost culese în perioada 15 iulie – 25 iulie 2013, prin auto-completare, cu persoane din managementul companiilor care au interacţionat cu AJOFM.
"Cele două categorii de actori sociali investigate par a avea păreri divergente cu privire la factorii care dezechilibrează piaţa muncii. Părerile lor devin însă concordate când este vorba de AJOFM şi de rolul acestuia de formator şi mediator pe piaţa muncii. Cea mai mare parte a eşantionului de clienţi AJOFM sunt mulţumiţi sau foarte mulţumiţi de relaţia cu reprezentanţii acestei instituţii şi cunosc cea mai mare parte a serviciilor", explică Sârca.
În percepţia beneficiarilor, AJOFM se identifică în primul rând cu formarea profesională şi cu bursele locurilor de muncă. Aceste servicii sunt apreciate, dar se cer noi standarde atât de ordin cantitativ (mai multe evenimente, mai multe cursuri de formare, rapiditate mai mare în procesul de înscriere-efectuare curs – acreditare) cât şi calitativ (tipuri de specializări).
Serviciile din cadrul proiectului „SPO – Performanţă si Calitate in Servicii” sunt unele inovative care sparg oarecum tiparul serviciilor tradiţionale furnizate de AJOFM. Fie că este vorba de măsuri de modernizare (info-chioşcuri, sistem electronic de ordonare a beneficiarilor), fie că este vorba de măsurile active de sporire a şanselor pe piaţa muncii (platforma online www.spotransilvania.ro şi antrenorii personali) media gradului de sat