Roş-albaştrii au calculat că la un milion de euro profit din merchandising pierd încă pe atît din cauza celor care falsifică tricouri cu emblema clubului
Steaua e clubul din România care produce cei mai mulţi bani din marketing, în jur de 3 milioane de euro în 2010
Conducerea din Ghencea a început să lucreze cu Poliţia! Care e rostul colaborării? Şefii au calculat că pierd aproximativ un milion de euro din cauza celor care piratează articole cu însemnele clubului!
"În fiecare piaţă sau bazar din ţară există tricouri, fulare cu însemnele Stelei, dar care n-au absolut nici o legătură cu noi! Piaţa neagră e în momentul ăsta egală cu încasările pe care le producem!", au estimat roş-albaştrii. Cum intervin autorităţile? Poliţia confiscă materialele şi trimite poze în Ghencea, ca să aibă confirmarea că tricourile şi fularele sînt contrafăcute. Pasul următor: cei care vînd obiectele sînt amendaţi. Prejudiciul e calculat la preţul pe care articolele îl au la magazinul oficial al Stelei. Adică un tricou al lui Nicoliţă le e imputat piraţilor la 99 de lei bucata, chiar dacă ei îl dădeau cu 30-40 de lei!
De ce sînt oficialii atît de preocupaţi de activitatea asta? "Militarii" au făcut, în sezonul 2009-2010, o jumătate de milion de euro din comercializarea diverselor obiecte cu emblema lor. Şi au calculat că pot să dubleze suma aceasta în sezonul 2010-2011. Asta înseamnă inclusiv că ponderea comerţului în buget poate să fie mult mai importantă dacă reuşesc să scadă sau chiar să elimine falsurile de pe piaţă.
"Preocuparea noastră e să ne dezvoltăm, să avem cît mai multe magazine în ţară, fiindcă în felul ăsta descurajăm piratarea produselor Steaua. Oamenii ar avea ocazia să achiziţioneze articole originale"
Bobby Durbac, director de marketing
De unde au venit banii Stelei în sez