Intr-un studiu - How Bad Is Your Boss? - realizat de HART Consulting in aprilie 2012, in Romania, a reiesit ca 93% dintre respondenti declara ca este important pentru ei sa isi placa seful, iar 90% declara ca este important sa fie placuti de superior. Insa, cum stau lucrurile in celalalt taler al balantei, cel al sefilor? Isi doresc sa fie placuti de angajati?
In general, oamenii incearca sa fie pe placul propriului sef si nu invers. Perceptia majoritatii este ca managerii sunt aceia care au puterea si, prin urmare, nu mai sunt interesati de cum ii privesc ceilalti. Realitatea insa arata diferit. Managerii, la fel ca angajatii, vor sa fie placuti de acestia.
Managerii populari au capacitatea de a anticipa si satisface asteptarile celor din jur. Agreabili, diplomati, cu tact, managerii care vor sa fie pe plac au un talent deosebit in a asigura resurse adecvate, informatii si idei oamenilor potriviti in momentul potrivit. Datorita calitatilor lor pe care le au, pot servi organizatia ca intreg si pot aduce lucrurile la un numitor comun spre binele companiei. Insa, toate aceste trasaturi duse la extrem ii pot conduce cu usurinta si catre esec. Nu le plac dezbaterile si conflictele si, de aceea, tind sa faca abstractie de opiniile contrare de care ar trebui sa tina cont, spune Iuliana Manza, responsabil de comunicare in cadrul HART Human Resource Consulting.
Cum arata liderii care vor sa fie pe placul tuturor comparativ cu liderii care nu prezinta excese de comportament in acest sens? - sunt de parere ca un angajat fericit este un angajat eficient versus sunt de parere ca un angajat nefericit poate afecta intreaga companie;
- echipele formate de un astfel de lider rezolva lucrurile prin consens versus echipele formate de un astfel de lider inlatura iute ideile conflictuale sau suparatoare;
- stiu sa se adapteze la evenimente si circumst