Somajul a ramas apanajul firmelor private si in 2010. Bucurestiul si Timisul conduc in topul nefericit al judetelor cu cel mai mare numar de someri noi. O veste buna: 35% din disponibilizarile anuntate raman in stadiu de proiect. Si una proasta: majoritatea provin tot din companii private. Numarul de angajati din sectorul public era, in septembrie, aproape acelasi ca in urma cu doi ani (962.000 de persoane, luand in considerare exclusiv domeniile administratie publica, educatie si sanatate). Aceasta, in ciuda promisiunilor repetate de reducere a aparatului public cu cateva zeci, chiar sute de mii de persoane. Nu avem decat sa speram, in continuare, ca lucrurile se vor regla in urmatoarele luni. La nivel national, rata somajului era, in septembrie 2009, de 6,9%. Pana in martie 2010, a crescut cu 1,5 puncte procentuale, pentru ca in septembrie 2010 sa scada pana la 7,35%, relateaza Capital.
Cum au schimbat transportatorii low-cost modelul de business al marilor companii aeriene. Expansiunea companiilor aeriene low-cost pe piata romaneasca a insemnat accentuarea competitiei, dar si schimbarea modelului de business al companiilor aeriene traditionale, care au "imprumutat" elemente din strategia operatorilor low-cost: pret, taxe pe bagaje sau check-in online. Daca in urma cu cinci ani cei mai mari doi jucatori low-cost de pe piata, compania ungara Wizz Air si Blue Air, controlata de Nelu Iordache, aveau impreuna doar 6% din piata, cand traficul aerian se ridica la doar 4,4 milioane de pasageri, anul trecut au ajuns impreuna la 37% din toata piata aeriana estimata la 9 milioane de pasageri, potrivit calculelor ZF.ro
Franks: Romania este un creditor mult mai bun decat acum doi ani. Dupa declaratiile directorului FMI, care a atentionat in legatura cu vulnerabilitatile privind capacitatea Romaniei de a-si plati datoriile, Jeffrey Franks, seful misiunii F