Pe lîngă cele 15 titluri de Mare Şlem pe care le-a obţinut în carieră, Roger Federer este cunoscut şi pentru lupta pe care o duce în afara terenului pentru diferite cauze sociale. În mijlocul vîlvei generate de spovedania unui alt "role model" precum Andre Agassi, cît este de corect ca un ambasador al luptei împotriva alcoolului şi fumatului să participe la turneul din Basel, un eveniment sponsorizat de una dintre cele mai cunoscute mărci de ţigări din lume?
Elveţianul Roger Federer a revenit pe terenul de tenis, la şase săptămîni după finala pierdută la US Open în faţa lui Juan Martin Del Porto. Jucătorul în vîrstă de 28 de ani a păsit pe arena arhiplină a Davidoff Swiss Indoors cu aceeaşi eleganţă şi siguranţă de sine care i-au readus supremaţia mondală, spulberîndu-l pe Olivier Rochus în două seturi, scor 6/3, 6/4.
Maşinăria elveţiană s-a urnit pentru un al patrulea titlu consecutiv în oraşul natal, la un turneu condamnat din ce în ce mai mult de organizaţiile de sănătate din Elveţia. Într-o ţară în care publicitatea la ţigări se face din 1964 doar în ziare şi în cinema, dar nu şi la TV sau radio, cel mai mare jucător din toate timpurile onorează invitaţia celor de la Davidoff, provocînd indignarea oficialilor ce luptă pentru sănătate publică.
Scrisoarea celor 500
Primul pas într-o "dezbatere ce a ajuns ca monstrul din Loch Ness - revenind de fiecare dată, în fiecare an", după cum mărturisea un membru al comitetului de conducere a turneului, a fost făcut de 500 de experţi în probleme de sănătate care l-au somat printr-o scrisoare deschisă pe Roger să respingă invitaţia. În ciuda faptului că este legal pentru o companie de tutun să sponsorizeze un eveniment sportiv, avînd în vedere că Elveţia nu e în Uniunea Europeană, obiecţiile experţilor sînt mai mult decît virulente.
"E pervers să faci legătura între sport